רכבים היברידיים וחשמליים

מרכז שירות לאביזרי רכב, חשמל לרכב, דיאגנוסאטיקה
מיזוג אוויר לרכב וטיפול ברכבים היברידיים וחשמליים

טיפול ברכבים היברידיים וחשמליים

הטיפול ברכבים היברידיים וחשמליים מחייב רישיון הסמכה של משרד התחבורה (סימול 23 ברישיון)
טיפול ע"י גורם שאינו מוסמך עלול להוביל לסכנת מוות – וזה לא מפתיע: מערכות ההנעה החשמליות פועלות במתח גבוה, דורשות ציוד מיוחד, עמידה בנהלי בטיחות מחמירים ותהליכי עבודה קפדניים, כולל שימוש בכלים מבודדים, כפפות, גידור שטח העבודה, שילוט אזהרה ועוד. לכן, אסור לטפל ברכבים היברידיים וחשמליים ב"מוסכי מדרכה" שאינם מוסמכים לכך. אלקטריקאר מחזיקה בכל ההסמכות הנדרשות בדומה למוסך היבואן ומעמידה לרשותכם חלקי חילוף מקוריים וחליפיים איכותיים. 

טיפול ברכבים היברידיים :
מומלץ פעם בשנה או כל 15,000 ק"מ מפני שברכבים חשמליים למעט המנוע הטיפולים והבלאי של הרכב הוא לפי ק"מ כמו רכב בנזין ודיזל.
הטיפולים מתבצעים כמו ברכבים בנזין ודיזל ע"פ ק"מ.

טיפול ברכבים חשמליים
הטיפולים מתבצעים בהפרשים של 30,000
לפי הוראות יצרן, יש יצרני שלוקחים את זה קצת רחוב מזה.
בטיפולים אלו מבצעים בדיקה כללית, בדיקת בלמים פילטר מזגן , נוזל בלמים נוזל קירור מחליפים לפי מפרט יצרן.

מתמחים בסוללות: באלקטריקאר אנו יודעים לפתור תקלות בכל מערך הסוללה .
טעינת סוללות, שיפוץ סוללות והחלפת סוללות מתח גבוהה.
מכשור מיוחד ויעודי לסוללות. סוללות ליטיום וניקל מטאל.

מעל 30 שנות ניסיון ומעל 10,000 לקוחות מרוצים!

אלקטריקאר מבית גיל ניב מרכז שירות מודיעין

שאלות ותשובות רכבים היברידיים וחשמליים

יש לבצע טיפול לרכב היברידי פעם בשנה או כל 15,000 ק"מ, כמו ברכב בנזין או דיזל.
כמובן. ברכב החשמלי יש מכלולי הנעה הזקוקים לבדיקה ולהחלפה ולכן יש לבצע טיפול תקופתי בכל 30,000 ק"מ. במסגרת הטיפול נבצע בדיקה כללית לרכב, בדיקת בלמים, פילטר מזגן, נוזל בלמים ונוזל קירור – על פי הנחיות היצרן.
ממש לא. סוללות הרכב החשמלי הן בעלות מתח גבוה ולכן הטיפול בהן מחייב הסמכות ייעודיות וציוד מתאים. זאת בניגוד למצברים הרגילים שקיימים בכל רכב ועובדים במתח נמוך שאינו מסוכן.
כן ולא… רכב חשמלי אינו צורך דלק ועלות הרישוי והאחזקה שלו נמוכות משמעותית מכל רכב בנזין או דיזל. עם זאת, תשתית הטעינה הפרוסה בישראל עדיין מוגבלת ולכן אם אין לכם עמדת טעינה פרטית בחצר הבית או בחניון הבניין, תהיו תלויים תמיד בעמדות טעינה חיצוניות וכיום, זו מגבלה משמעותית.
אמין, בתנאי מעבדה… במציאות, קצת פחות. גורמים כמו תוואי הקרקע, פקקי תנועה, אופי הנהיגה שלכם, האקלים והיקף השימוש במזגן, מצמצמים מאוד את הטווח מטעינה לטעינה. לכן טווח הנסיעה הריאלי עשוי להיות כ- 50% עד 60% מנתוני היצרן.

טיפולים תקופתיים ברכבים היברידיים וחשמליים

מומלץ פעם בשנה או כל 15,000 ק"מ.
מדוע? כי ברכבים חשמליים למעט המנוע, הבלאי של הרכב הוא כמו רכב בנזין ודיזל.
ברכבים היברידיים וחשמליים אנו מטפלים ב
קצרים, מתנעים(חדשים או משפוצים), תקלות טעינה, זליגות חשמל, תקלות התנעה, מאווררי מנוע. 

רמת הבטיחות שאנו נוקטים בטיפולים ברכבים אלו
עפי תקנה 146 של משרד התחבורה לרכבים בעלי מתח גבוהה היברידי או חשמלי ישנם מגוון של כללי בטיחות שחייבים להקפיד עליהם מדובר בחשמל מתח שיכול להגיע ל600 וולט שזה מתח מאוד גבוהה ומסוכן מאוד .
מי שועבד על רכבים אלו מחויב להיות בעל הסמכה רמה 3 בנושא היברידי וחשמלי.
1. שילוט: קיים שילוט קבוע במוסך ושילוט בסביבה
2.בידוד מקום העבודה משאר המוסך.
3. סימון הרכב עם שלט מעל הרכב ושלטים מסביב והעבודה מתבצעת עם כפפות ייעודיות לרכבים בעלי מתח גבוהה.
4.ניתוק מתח הגבוהה מהרכב ע"י ניתוק מחבר פיוז ראשי
5. הכלים :
כלים ייעודיים מבודדים , קטרים פליירים מבודדים חשמל מחסומים למערכת מתח גבוהה לבידוד הרכב , מגר – מכשיר מיוחד לבדיקת הרכב והסוללה.
לגבי הסוללה התיקון שלה תיעשה אך ורק במעבדה לשיפוץ מתח גבוהה.

טיפ לשמירה על הרכב החשמלי
כאשר אתם יוצאים לחופשה :

כשמשאירים את הרכב חונה ונוסעים לחו"ל צריכים לדאוג להשאיר את הרכב כאשר אחוז סוללה בין 40-60% ולנתק מצבר 12 וולט הדבר העדיף ביותר זה לתת לבן משפחה לנסוע עם הרכב פעם בשבוע, ואז לתת לרכב טעינה.

כמה סיבות טובות לבקר אותנו

מעל 30 שנות
ניסיון בעולם הרכב
יותר מ 10,000
לקוחות מרוצים
שירות ומקצועיות
הטובים ביותר

קבעו עכשיו תור מועדף